כך תתגוננו מפני המזיק שמאיים על רהיטי העץ שלכם

אחד המזיקים המעיקים ביותר על ביתנו הם הטרמיטים. הסיבות לכך הן רבות – הטרמיטים קטנים, קשה לזהות אותם עד שהם תוקפים והם יוצרים נזק בלתי הפיך לרהיטי העץ שלנו. כדי לשמור על רהיטי העץ ולהתגונן מפני המזיקים הללו, אנחנו חייבים להכיר את אופיים ולדעת לזהות אותם.

איך מתגוננים מפני המזיקים הקטנטנים שהורסים את רהיטי העץ? אלו כמה טיפים עבורכם.

לומדים לזהות את הטרמיטים:

לפני הכל, הטרמיטים נראים לעיתים כמו נמלים קטנות ומסיבה זו אנחנו לא מבחינים בנזק שהם עושים מבעוד מועד. למעשה אפשר לראות הבדלים מהותיים בין הטרמיטים ובין אחיותיהם הנמלים. הטרמיטים בהירים יותר וקטנים מאד, אין להם כנפיים ובניגוד לנמלים, המחושים שלהם אינם בנויים מפרקים שונים.

מזהים את סביבת הגידול והתנועה שלהם:

טרמיטים גדלים מתחת לאדמה או בתוך העץ, אך הם אינם אוהבים את אור השמש ולכן סימן הזיהוי של סביבתם הן תעלות הבוץ. תעלות אלו משמשות אותם להגיע ממקום למקום.

מסיבה זו אנחנו נראה תעלות בוץ קטנות בכניסה לבית או בסביבתו כאשר הטרמיטים מתקרבים אל הבית. תעלות אלו מגנות עליהם מאור השמש ומהוות עבורנו נורת אזהרה עצומה. נקודת זיהוי נוספת הם חורים קטנים שנעשים בתוך פתחי העץ של הבית, המשקופים והחלונות. במידה וזיהיתם את החורים הקטנים, חשוב לקרוא למדביר באופן מיידי.

מרחיקים מסביבת הבית פריטי עץ ישנים:

אחד הדברים המהותיים ביותר בהתגוננות נגד טרמיטים הוא סילוק של אשפה מיותרת, בעיקר ריהוט עץ שנזרק אל החצר. ריהוט זה משמש קרקע פעילה עבור הטרמיטים וכמקור מצוין למזון. כדאי להימנע מלהשאיר בחצר חלקי עצים, ענפים שבורים או עצים חשופים כיוון שאלו מושכים טרמיטים יותר מהכל.

מרחיקים ריהוט חלול ונגוע

הרמזים המובהקים להימצאותם של טרמיטים בסביבת הבית הם רהיטים ומוצרי עץ פגועים. איך יודעים שהעץ פגוע? הוא חלול, יש בו חורים קטנטנים או הוא מתחיל להתפרק מעצמו, מבלי שנפל או נפגע בדרך מלאכותית. במקרה כזה מומלץ להזמין מיד מדביר מקצועי או לסלק את הרהיט הנגוע מהבית.

מתייעצים עם חברת הדברה מקצועית:

אם אתם רוצים להיות בטוחים שאין בסביבת הבית טרמיטים חשוב לעבוד מול חברת הדברה מקצועית שתוכל להגיע ולבצע בדיקות של הבית. אם אתם חושדים שעלולים להימצא טרמיטים בסביבה או רוצים לוודא עם קניית נכס מסוים שאין בו טרמיטים תוכלו להביא אנשי מקצוע שיבדקו ויטפלו בבעיה לפי הצורך.

טרמיטים הם מכה לא קטנה לבעלי בתים שרוצים לשמור על רהיטי העץ הישנים והחדשים ולהגן עליהם לאורך זמן. זיהוי מהיר של הבעיה, הכרות עם המזיקים הקטנים ועבודה מול חברת הדברה מקצועית ואמינה יסייעו לכם לשמור על שקט נפשי ולדעת שהבית והרהיטים שבתוכו מוגנים מפני הטרמיטים.