טיפים לבחירת ארון הזזה לחדר שינה

לאחר שהצלחתם למצוא את פרטי הריהוט המתאימים לדירה שלכם והגעתם לארון חדר השינה, הנה כמה טיפים מובילים בכול מה שקשור לבחירת הארון המושלם לחדר השינה שלכם.

אין להכחיש כי הסביבה בה אתם ישנים יכולה להשפיע השפעה פסיכולוגית. חדר שינה לא מאורגן עם אחסון לא מאורגן ולא נוח, עלול להעלות את רמות הלחץ, להשפיע על איכות זמן המנוחה שלכם ולהוות מטרד ממשי.

דאגה לאחסון מתאים היא המפתח להפיכת חדר השינה שלכם למקלט מהחיים העמוסים, בלי בלגן ועם ארון בגדים שנבחר בקפידה. זה יהיה פריט הריהוט שקרוב לוודאי יספק לכם מקום מחיה מאורגן יותר.

הנה כמה טיפים מובילים לדברים החשובים ביותר שיש לקחת בחשבון בעת הרכבת המשאלות שלכם לארון הבגדים.

טיפ ראשון – ארון הזזה שימושי

קיימים המוני ארונות בגדים שונים, החל משתים או ארבע דלתות, דלתות הזזה, ארון עם חזית של מראה, ארונות מותאמים לנישת הקיר או ארון שעומד עצמאית בחדר, עם גב משלו, ולא חייב להיות מושען אל הקיר.

יחד עם זאת, בכול ארון שלא יהיה, ברגע שפותחים את דלת הארון יש לכם אפשרויות בלתי מוגבלות לגבי השילוב והתצורה של מרחב התלייה, מגירות, מדפים או מתקני הנעליים שניתן לשלב בתוך הארון.

אין ספק שארון הזזה מציע לכם חיסכון רב מבחינת מקום (לא צריך לקחת בחשבון את רוחב הדלת הנפתחת), וגם שימוש נוח בעת פתיחת הדלתות.

לגבי פנים הארון, השאלה הראשונה שאתם צריכים לשאול את עצמכם היא: לאיזה סוג של שטח אחסון אתם זקוקים באופן מיוחד?

          מרחב לתליית בגדים

          מדפים לנעליים

          מגירות לפריטי לבוש קטנים יותר

          מגירות לקוסמטיקה או לאביזרים

לאחר שציינתם לעצמכם בדיוק לאילו שימושים ישמש ארון הבגדים שלכם, תוכלו לחשוב על הפונקציונליות שהארון צריך להציע. זה יעזור לכוון את המפרט החיצוני והפנימי שאתם זקוקים לו כדי לאחסן את הפריטים שלכם.

טיפ שני – פונקציונליות

          אורך חלל התלייה

חשוב לדעת את אורך חלל התלייה שתצטרכו, ביחס לסוג הבגדים שיש לכם. אם אתם מתכוונים לאחסן מעילים ארוכים או שמלות ערב בארון הבגדים, סביר להניח שתצטרכו את מלוא גובה הארון לאחסון בגדים אלה בתליה. לעומת זאת, חליפות או שמלות קצרות אפשר לתלות בנוחות על מוטות בחצי גובה הארון, מה שגם מכפיל מיד את שטח התלייה בארון.

          מגירות ומדפים

כשמדובר במדפים ובמגירות, חישבו היטב מה בעיקר תאחסנו בהם. ארונות רבים מציעים כעת עיצובי פנים סופר חדשניים עם מתלי נעליים מובנים, מגירות לתכשיטים, ותכונות מתכווננות שונות המשפרות את אפשרויות הארגון, מצמצמות את העומס וחוסכות את הצורך לריהוט נוסף בחדר השינה.

          עומק המדפים

עומק המדפים גם הוא שיקול – מעבר לנקודה מסוימת, הימצאותו של מדף עמוק יותר יוצרת חלל שחור שבו הבגדים נעלמים. כלומר, אתם עלולים להימצא במאבק מתמיד כדי למצוא את הפריטים המאוחסנים מאחור.

טיפ שלישי – גודל הארון

אתם אמורים לדעת היכן בדיוק יעמוד הארון בחדר השינה שלכם. לעתים קרובות קשה להתחיל להזיז רהיט גדול בחדר ממקום למקום, וזה ממש בלתי אפשרי אם הזמנתם ארון בהתאמה אישית. לחדרים רבים יש רק קיר אחד שמתאים לארון, ולכן זה הקיר שצריך להתאים לארון בחדר שלכם בצורה מושלמת.

רוב היצרנים מייצרים ארונות שעומקם לפחות 45 סנטימטרים, וזה אמור להספיק כדי לתת לכם אפשרות להתקין מספיק מדפים, מגירות וחלל תליה.

אם התקציב שלכם מאפשר זאת, הטיפ הוא לבחור בארון גדול ככול האפשר, כי לעולם לא יהיה לכם מספיק שטח אחסון. אבל במגבלות הריאליות, קחו בחשבון אם בחדר השינה שלכם עדיף להתקין ארון הזזה, שבו הדלתות לא תופסות מקום ולא פוגעות ברהיטים העומדים בסמוך לו.

כדי למקסם את האחסון, מומלץ לבחור בארון שמגיע קרוב לתקרה. שטח זה הוא נהדר לאחסון דברים שאתם משתמשים בהם באופן עונתי או לעתים רחוקות בלבד.

טיפ 4 – ארון מותאם אישית

לאחר שהבנתם את הדרישות הפונקציונליות שלכם, תוכלו להתחיל לשקול את סוג הארון המתאים לכם.

ההחלטה החשובה היא אם לבחור ארון מותאם לגמרי לקיר, או לא. עיצובים נהדרים לחדרים עם זוויות מוזרות, נישות מסובכות או תקרות משופעות, יתאימו בדרך כלל לארון בהתאמה אישית.