התאמת רהיטים לפי ארונות המטבח

מה ההבדל בין בחירת רהיטים למטבח לבין שאר חדרי הבית? איזה סוגים של ארונות מתאימים למטבח? מה היתרונות של בר במטבח הביתי?

המטבח הוא ללא ספק אחד החללים החשובים ביותר בבית הפרטי. זה בדרך כלל המקום הראשון שבו אנחנו מבלים בשעות הבוקר, אליו נגיע בשעות הצהריים עם המשפחה והילדים ובו נאכל ארוחת ערב. בין לבין, המטבח משמש לאירוח קרובים וחברים והעיצוב שלו קובע את האווירה בשאר רחבי הבית. מצד שני, לא רבים יודעים כיצד לעצב את המטבח ובאיזה אופן אפשר להתאים את מערכות הישיבה לארונות.

התאמת רהיטים לפי ארונות המטבח - ארונא

הריהוט הנכון למטבח שלך

המטבח הוא אחד החדרים היחידים בבית שבהם יש משמעות גם להיבט המעשי וגם להיבט האסתטי של שימוש ברהיטים ואביזרי המטבח. בניגוד לחדרי שינה למשל שבהם הרהיטים אמורים למלא צורך פרקטי בלבד, עבור המטבח ראוי למצוא רהיטים איכותיים ומעוצבים. רהיטים מן הסוג הזה יכולים להיות חלק מארונות מטבח גדולים או להיבחר בנפרד על ידי בעלי הבית. הדבר החשוב הוא לדאוג לקו עיצובי אחיד בין הרהיטים וכך לשדרג את המראה של המטבח היוקרתי.

עיצוב מטבח עם רהיטים

מטבח מעוצב מתחיל בבחירת הריהוט המתאים. העיצוב קובע כמה מקום פנוי יהיה במטבח, איפה כדאי לבנות ארונות הזזה ומתי דווקא ארונות מטבח עם כוורת יעניקו לחלל הפנים את המראה המחמיא והאלגנטי ביותר. כמו כן, מטבע הדברים המטבח הוא חלל שבו יש שילוב בין רהיטים ומכשירי חשמל. כדאי להתחשב במספר ובסוג מכשירי חשמל כאשר מתכננים עיצוב ארונות עץ במטבח ולוודא שאין חריגה מתוך מסגרת התקציב.

היתרונות של בר בעיצוב מטבח

בר יכול להיות פתרון אידיאלי עבור מערכת ישיבה שלמה במטבח ביתי. את הבר מצמידים לאחד הקירות על מנת לחסוך במקום, בעוד מולו שמים כיסאות עץ גבוהים ומעוצבים שמטרתם לרענן את המראה השגרתי. עם זאת, חשוב לדאוג לנושא של התאמת כסאות בר לארונות המטבח ולזכור שרק עיצוב שיש בו אלמנטים שמתכתבים אחד עם השני יכול להבטיח תוצאה אסתטית ומרשימה.

פרמטרים עבור התאמת כסאות בר לארונות המטבח

הפרמטר שבעזרתו הכי נוח לוודא התאמה בין כסאות בין לארונות המטבח הוא הצבע. כאן לא משנה מאיזה חומרים בונים את מערכות הישיבה והאם מדובר בארונות הזזה או ארונות רגילים, כי הצבע הוא אלמנט דקורטיבי שקובע את האופי של חלל הפנים. כסאות עץ בצבע כהה כמו שחור או חום יחייבו ארונות מטבח מעוצבים בסגנון כפרי ובגווני חום, לעומת מערכות ישיבה בגוונים בהירים שיתאימו לארונות בעיצוב מודרני וקווים נקיים.

איך משפיע הגובה של הבר על הארונות?

המפרט המלא של כסאות בר יכול גם הוא לעזור בהתאמה שלהם לארונות מטבח. מערכות ישיבה שלמות עם כסאות גבוהים פחות יתאימו לארונות הזזה כי הם מגבילים את הנגישות, אך בעיצוב מטבח עם ארונות פתוחים יש להם הרבה יתרונות. כמו כן, אפשר לבדוק מה הגובה של הבר ולהתאים אותו לגובה של השיש. עיצוב ארונות במטבח מושפע במידה רבה מהגובה של השיש והמטרה היא לשמור על קו אחיד עם הבר ומערכות הישיבה.

פינת האוכל – העוגן של עיצוב המטבח

בסופו של דבר, פינת האוכל היא זו שמשמשת כעוגן לעיצוב המטבח. מתוך פינת האוכל אפשר להמשיך לבחירת מערכות הישיבה והארונות וגם לקבוע את הגובה של הבר. השימוש בפינת אוכל כעוגן גם יקל על התאמת הרהיטים ועל בחירת צבעים הולמים. זו הדרך הנכונה לעצב את המטבח הביתי ולשדרג אותו בהשקעה כספית נמוכה.