איך נבחר דלתות פנים מעוצבות לחדרי ארונות מעוצבים?

חדרי ארונות – קווים לדמותם

אם בעבר חדרי ארונות מעוצבים נתפשו כמותרות שרק הכוכבים הגדולים יכלו להרשות לעצמם, הרי שהיום ניתן לומר שלאט אבל בטוח – חדרי ארונות כבר לא נתפסים כסמל יוקרה בלתי מושג, אלא משהו שניתן למצוא גם בדירות סטנדרטיות. חדר הארונות הוא חלל נפרד משאר חלקי הבית, שבדרך כלל יבנה בצמוד לחדר השינה, ובו נוכל לאחסן את כל תכולת הארון הסטנדרטית – אבל בסטייל ובנוחות. הבגדים, הנעליים, המצעים, בגדים לתליה ולקיפול, הלבשה תחתונה וכל פריט נוסף שבדרך כלל מוצא את דרכו אל מעמקי הארון הרגיל – יקבל מקום של כבוד בחדר שהוקם במיוחד בשבילו: חדר ארונות.

יתרונות שימוש בחדר ארונות

לשימוש בחדר ארונות יש כמה יתרונות בולטים:

אחסון מקסימלי

לעיתים, הארונות בחדרים השונים אינם תואמים את הצרכים של המתגוררים בהם. כך למשל ינדדו המגבות לחדר הילדים, מעילי החורף הכבדים לחלק העליון של הארון – והבלאגן שיווצר יהיה בהתאם. כשאנו משתמשים בחדר ארונות, אנו מאפשרים אחסון מקסימלי לכל הפריטים שלנו – מנעל ועד ציפית, ומאפשרים לעצמנו גם נוחות מירבית שלא מצריכה מאיתנו מאמץ גדול מדי כשצריך לארגן את הארון מחדש (בין עונות, למשל).

נוחות מקסימלית

כל מה שאנחנו רוצים, מתי שאנחנו רוצים, נמצא שם בשבילנו לשליפה מיידית. אין צורך לטפס על סולמות כדי להגיע אל שמלה נשכחת, ועם תכנון נכון – אפילו הצעצועים של הילדים יכולים להיות מאוחסנים באמצעות חדר ארונות מעוצב. אין ספק שהגודל והמרחב שמוקדש כולו לאחסון מאפשר לנו ליהנות מנוחות מקסימלית.

הפרדה מקסימלית

בהקצאת חדר ארונות נפרד לצד דלתות פנים, עם הפרדה מוחלטת בין מרחב המגורים לבין איזור האחסון. לא משנה אם חדר הארונות מוצב בסמוך לחדר השינה ונועד לאחסון בגדים או שמדובר בחלל נפרד המיועד לשמש כמחסן מזון בצמוד למטבח – יש הפרדה מוחלטת בין שני החללים והסדר שחלל המגורים נהנה ממנו כתוצאה מכך הוא גדול לאין שיעור.

מהם סוגי הדלתות בהם נוכל לבחור?

כדי ליצור הפרדה מקסימלית בין החללים ולהפחית ככל שניתן את כמות האבק המצטבר, נהוג להתקין דלתות לחדרי ארונות. הנה כמה סוגים פופולריים של דלתות פנים מעוצבות אפשריות:

  1. דלת הזזה – הבחירה הנפוצה ביותר המאפשרת את הנוחות הגדולה ביותר. כדי לא לגזול מקום בחדר שגם ככה כל אינצ' בו חשוב, בוחרים רבים להשתמש בדלת הזזה הנעה על ציר בנוי ולא "גוזלת" מהחלל הכללי של החדר. מה גם שמדובר בפתרון אסתטי ומעוצב במיוחד.

  2. דלת מתקפלת – ממש כמו דלת הזזה, גם דלת מתקפלת, ממש כמו אקורדיון, מאפשרת נוחות וחוסכת במקום. היתרון היחסי שלה הוא בכך שהיא לא נעה על ציר וחוסכת עוד יותר מקום. החסרון היחסי, יחד עם זאת, הוא שהיא נחשבת לפחות מעוצבת.

  3. דלת נפתחת – אם המרחב הכללי מאפשר, דלת נפתחת היא הפתרון הקלאסי ביותר. בהתאם לגודל הארון, כך יקבעו מספר הדלתות.

כדי ליהנות מחדר ארונות נוח ולמקסם את ההשקעה בו, חשוב לתכנן אותו באופן מוקפד ולשים דגש על בניה איכותית ופתרונות פונקציונליים בהתאם לחלל העומד לרשותנו.