ארונות וחומרי גלם

העידן המודרני הביא אתו הרבה שינויים בתרבות, בכלכלה, בפוליטיקה ועוד. אחד השינויים הבולטים הוא התמורה בעיצוב פנים. קו העיצוב החדשני הוא קו שמאפיין את התקופה ומכתיב כללי עיצוב מרחביים וחדשים. גם הארונות הנפוצים בחללי הבית והמשרד הם בקו העיצוב המודרני והם באים לידי ביטוי בארונות קיר שמובנים על הקיר.

יתרונם הבולט הוא שאינם תופסים מקום ומשאירים חלל פנוי. שילוב של ארונות אלה עם ארונות הזזה מהווה פתרון אידיאלי בעיצוב החדשני. היום מעצבים ארונות הזזה מודרניים בצורות שונות. ארונות הזזה משלבות מראות, הן פריט שימושי לכל הבית, ארונות זכוכית, ארונות מתכת, ארונות למטבחים, ארונות לאמבטיה שתורמים לאחסון שימושי ועוד. הארונות מעוצבים לפי גודל וצרכי הלקוח, עם דלת אחת או יותר, עם מדפים נשלפים וחלוקה פנימית שונה ועוד. כל הארונות משלבים חומרי גלם ייחודים, להלן סקירה קצרה על 4 סוגי חומרים עיקריים לבניית ארונות.

עץ טבעי

העץ הטבעי הוא אחד מהמרכיבים העיקריים של הארונות בארץ. הוא ידוע כחומר עמיד וחזק. ארונות הם תאי אחסון חזקים ולא משמשים רק כמידוף לפריטים ולכן חשוב שהתאים הללו יהיו עמידים וקשיחים, טבעיים ללא שבבים, מה שניתן לזהות במדפים או כונניות ספרים. פריט אחסון שרשום כארון הוא לרוב יהיה מיוצר מעץ מלא בדומה לעץ שמשתמשים בו לביצוע חידוש דקים, על מנת שיהיה חזק, יציב ועמיד. בנוסף, היתרונות בעץ מלא הם בעמידות של הארון. עץ איכותי הוא עץ עמיד שניתן לעצב אותו, אך לעיתים הוא גם מהווה חסרון בכך שהוא כבד מאוד, ויש יאמרו מגושם ואפילו זקן.

מלמין

מדובר בחומר שהוא מאוד רך ביחס לעץ המלא אך נחשב גם לעמיד. המלמין הוא חומר בעל מראה דינאמי יותר והוא מתאים לבית עם ריהוט כבד וגם ולבתים עם עיצוב יותר מודרני וצעיר. הוא יכול להגיע במגוון של צבעים בהירים, אך הוא עדיין שייך למשפחת העצים, לכן הצבע ייטה תמיד לחום בהיר. הוא קל ביחס לעץ המלא, לכן הוא גם יותר זול. אך הוא עדיין לא כמו העץ המלא שיכול להבטיח עמידות לארוך שנים ארוכות.

צפו בקטלוג – ארונות מלמין עם דלתות פתיחה

ארון פתיחה מעוצב מלמין

פלסטיק

לרוב, חומר הפלסטיק משמש את העיצוב של הידיות בארונות. נהוג להצמיד אותו לארונות מסוג מלמין. במידה ומדובר בפלסטיק איכותי חזק וקשיח ניתן גם להצמיד אותו לארונות מעץ מלא.

מתכת

המתכת משמשת גם כן לעיצוב הידיות של הארון. היא מתאימה רק לארונות מסוג עץ, השילוב שלהם יחד הוא קלאסי ויפה.

אנשים רבים בוחרים ארונות מאולמות התצוגה של החנויות המובילות ולעתים מעדיפים לרכוש ספריות מעוצבות או ארונות הזזה בהזמנה אישית. בעבודת נגרות בהזמנה אישית יתנו מענה מדויק לארון בגדים או ארון מטבח ויענו לכל הצרכים שלכם. בדרך כלל מדובר בארונות עץ עמידים ואיכותיים שעלותם גבוהה.