איך לבחור את הארון המתאים לקו העיצובי של חדר האמבטיה?

בין אם עיצוב חדר האמבטיה שלכם מסורתי, בין אם מודרני ובין אם איפשהו בין לבין, הטיפים הבאים יעזרו לכם להגיע לבחירה הנכונה ביותר של ארון האמבטיה החדש שלכם.

עליכם למדוד את החלל שלכם

לפני שאתם רוכשים ארון אמבטיה כדאי ורצוי לבצע מדידות מדויקות של החלל. כאשר אתם עושים זאת, זכרו את הדברים הבאים:

  • השאירו מספיק מקום לדלתות כך שתוכלו לפתוח ולסגור אותן בנוחות.
  • קחו בחשבון את צנרת האינסטלציה, מראות, מתגים ושקעים.
  • שימו לב לצרכי האחסון שלכם כאשר אתם לוקחים מידות.
  • כאשר אתם מודדים אל תשכחו שבחלקו העליון של הארון אמור להיות משטח.

סגנון ועיצוב

שיפוץ חדר אמבטיה נותן לכם את האפשרות לבחור מאפס את סגנון ועיצוב ארון האמבטיה. לרוב הם נחלקים לשני סגנונות: ארון עצמאי וארון מובנה. ארונות עצמאים מתאימים יותר לחללים קטנים והם מגיעים בגדלים וסגנונות שונים. ארונות מובנים מתאימים לחללים גדולים יותר ולרוב מציעים שטח אחסון גדול יותר. אם עיצבתם את חלל הבית והאמבטיה בסגנון מסוים, מומלץ שהארון יתכתב עם העיצוב, כאשר עומדים לרשותכם המון סגנונות לבחירה וחומרי גלם מסוגים שונים.

חקרו את האפשרויות שלכם

ארונות האמבטיה יכולים להגדיר את המראה של חלל האמבטיה שלכם ולהפוך אותו ליותר פונקציונלי. לכן כבר בתחילת השיפוץ, חקרו את האפשרויות שעומדות לרשותכם על מנת לבחור את הארון שמתאים לכם, תוך התייחסות למשתנים הבאים:

  • צבע וגימור – אפשר לייצר ארונות מחומרי גלם שונים, כמו עץ, זכוכית או מתכת ובצבעים שונים לרבות לבן, שחור או צבע עץ טבעי. ואם אתם הרפתקנים תוכלו למעשה לבחור בכל צבע וגוון שעולים על דעתכם.
  • גודל – חדרי אמבטיה מעוצבים בגדלים שונים ועל הארון להתאים לגודלו של חדר האמבטיה שלכם. תוכלו לבחור בארון אחד גדול או בשניים קטנים שעומדים זה לצד זה כאשר אין גבול לאפשרויות שלכם.
  • אחסון – כאשר אתם בוחרים ארון אמבטיה במהלך שיפוץ חדר אמבטיה, חישבו על צרכי האחסון שלכם. לאן הארון מיועד? לאמבטיה של ילדים? לחדר אמבטיה ראשי? אם משתמשים בחלל על בסיס יומיומי שטח אחסון גדול ככל האפשר יהיה חשוב.
  • סוג העץ – יש מגוון רחב של חומרי גלם לארונות אמבטיה. אם בחרתם בעץ, עליכם להחליט איזה סוג של עץ תעדיפו לארון. בדקו את האפשרויות שעומדות לרשותכם כדי להחליט מהו סוג העץ המתאים לכם ביותר.

שיקולים נוספים

על רוב ארונות האמבטיה יש כיורים וברזים. לכן עליכם גם להחליט על סוג הכיור והברז לאמבטיה שלכם, הבחירה יכולה להשפיע על עיצוב וסוג הארון. כמו כן עליכם להחליט על סוג הידיות של הארון ומוצרי הפרזול, כדי להבטיח נוחות, איכות ועמידות לאורך שנים.

ולסיכום: ארון האמבטיה יכול להשפיע המון על אופן השימוש שלכם בחלל, לכן הקדישו רגע כדי להבין בדיוק מה אתם צריכים, כדי להגיע לבחירות כמה שיותר נכונות עבורכם.